تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

مدیریت اقتصادی

پنجشنبه, ۲۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۹:۱۳ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

از فقر می گویند ..

از تولید هم می گویند ...

 

قبول دارم..

کارآفرینی برای قشر ضعیف..

باعث کسب درآمد عزت مندانه افراد می شود..

و دوست دارم به این گونه خیریه هایی کمک کنم..

یا به عنوان معلم و مهارت آموز قشر ضعیف را کمک کنم...

 

حال یا توانایی ذهنی آن ها را تقویت کنم..

یا توانایی جسمی آن ها را ..

یا توانایی معرفتی آن ها را..

 

ولی اینکه فقر هست..

و فقر و دیدن فقیر افسردگی می آورد..

از دو جهت یکی وظیفه خود و دیگری شادی جامعه..

 

از باب وظیفه خود..

اگر 800 تومان درآمد داشته باشیم..

160 تومان را خمس دهیم..

80 تومان را زکات..

مثلا 100 تومان هم حق معلوم للسایل و المحروم...

وظیفه شرعی خود را انجام داده ایم و با خیال راحت و شادی می توانیم 460 تومان را خرج کنیم...

 

ولی ما که حاضر به پرداخت خمس و زکات نیستیم..

هم دم از فقر و فقیر بودن جامعه می زنیم..

و هم اینکه ما چه کار کنیم..

 

خب اسلامی زندگی کنیم..

حداقل خیال مان از خودمان راحت باشد..

 

جامعه هم درست می شود..

 

الحمدلله که برخی کار تولیدی می کنند..

ولی هر چیزی جای خود دارد..

 

با برنامه‌ریزی زمانی..

با برنامه‌ریزی اقتصادی...

 

با برنامه‌ریزی...

 

یاحق 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۲۵
معرفت جو