تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

فرهنگ

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۳، ۱۱:۵۵ ق.ظ

بسم الله


در مورد کارهای فرهنگی بایستی ابتدا نوع مخاطب شناسایی شود
و بهتر است این کارهای فرهنگی تمام کشور را در بر گیرد

در این صورت بایستی مانند آبی باشیم که در هر زمینی جاری می شود
چه زمین حاصل خیز باشد و چه شوره زار
ان شاءالله هر زمینی باتوجه به ظرفیت زمین از آن آب استفاده می کند

آب طعم و مزه مشخصی ندارد و برای هر نوع بیماری تجویز می شود
و تمام مخاطبان را پوشش می دهد

لذا سعی کنیم کارهای فرهنگی مان روی همه نوع مخاطبی تأثیر بگذارد
ولی عده ای که در جامعه ای خاص شرکت می کنند باید مورد رحمت خاص قرار بگیرند و روی آن ها کار فرهنگی ویژه ای صورت گیرد

در مورد فرهنگ نکته ای که حائز اهمیت است زنده کردن روح تفکر و تعقل و استدلال در جامعه است
بهتر است همیشه غذای آماده ی فرهنگی به افراد تحویل ندهیم
احادیث و سخنان بزرگان برای قشر مذهبی قابل تأمل اند ولی اکثرا کلام آخر را می گویند
این که بگوییم آمریکا بد است یک حرفی است و اینکه قدرت استدلال در افراد بالا باشد و خودشان به این نتیجه برسد چیز دیگر

اگر همیشه حرف آخر و کلام آخر را به مخاطب تحویل دهیم حالت اکراه ایجاد می شود
در حالی که داریم لا اکراه فی الدین
و امام علی (علیه السلام) می فرمایند اگر قلوب اکراه و اجبار شوند کور می شوند 

بهتر است مانند قرآن کمی هم افلا تتفکرون، افلا تعقلون، افلا تدبرون هم داشته باشیم
تا اگر فردی به رستوران و آشپز دسترسی نداشت از گرسنگی فرهنگی نمیرد یعنی در حین تغذیه فرهنگی، آشپزی فرهنگی هم به افراد آموخته شود

بنابراین حواس مان باشد
یک گروه مخاطب عام داریم یک گروه مخاطب خاص که برای هر یک باید محتوای مورد نظر برای آن طیف آماده شود

مانند اینکه غذای افراد در سنین مختلف از نظر حجم و محتوی با هم فرق می کند ولی آب را همه می خورند
و شاید آب همان معجونی از اصول دین یعنی توحید و معاد و  . . . باشد

پوسترهای سبک زندگی برای فضای افراد مذهبی خوب است
ولی برای افرادی که ممکن است زیاد در این وادی نباشند غذای سنگین و پر حجمی است لذا در مورد آن قشر باید کم کم به آن ها غذای فرهنگی داده شود

و بایستی به یک عده بازی بازی غذا داد

لطفا در تهیه محتوای فرهنگی به این موضوع دقت شود

و من الله توفیق
یاحق
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۳۰
معرفت جو