تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

قوم و جامعه

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۸:۰۴ ب.ظ

بسم الله


یه سؤال دارم آیا ماها عزیزتر از قوم حضرت نوح (علیه السلام) و حضرت شعیب (علیه السلام) و یا مردم کوفه و . . .. هستیم

حداقل در فضیلت، فضیلت قوم بنی اسرائیل با اون همه خطاشون بیشتر از ماست . . . 

چون خدا می گه " و انی فضلتکم علی العالمین" . . . 


البته شاید به خاطر نعمت هایی که خدا بهشون داده باشه و اون همه رسولی که ماشاءالله گاهی یک روزه یک عالمه رسول رو باهم می کشتن . . . .

شاید هم به خاطر اینکه بعد از انتظارشون برای حضرت موسی (علیه السلام) حداقل تا وسطای رود با حضرت موندن . . . .

شاید هم به خاطر یه عالمه چیز دیگه . . . .

نمی دونم . . . 


ولی یه سؤالی همیشه از خودم دارم

اگر ما در زمان حضرت نوح (علیه السلام) بودیم وقتی می دیدیم ایشون وسط بیابون کشتی می سازن آیا با ایشون می موندیم؟

آیا با حضرت موسی (علیه اسلام) حاضر بودیم از دریا بگذریم؟

آیا در مقابل لشکر یزید به اون بزرگی کنار امام حسین (علیه السلام) می موندیم؟

آیا تحمل می کردیم که مثل قوم لوط بهمون بگن اینا "آدم خوبان" و مسخره مون کنن و ما اسیر جو و فضای حاکم بر جامعه نشیم؟

آیا در مقابل حضرت شعیب (علیه السلام) و استدلال هاشون چه جوابی می دادیم؟


چرا ما همیشه خودمون رو برحق می دونیم و شخصیت خودمون رو جای شخصیت رسول می ذاریم

چرا ما گاهی جامعه نمی شیم، جامعه ای که ممکنه نفهمه

جامعه ای که باید اطاعت کنه


چرا ما همیشه ذی شعوریم و بقیه بی شعور

اینا سؤال هایی هست که از شخص خودم دارم از شخص خودم . . . .


یاحق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۴
معرفت جو