تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

حرف دیگری از غدیر

شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷ ق.ظ
بسم الله

گفته بودیم که یهود و نصاری هم دیگه رو قبول نداشتن
داشتیم

و قالت الیهود لیست النصاری علی شئ

و قالت النصاری لیست الیهود علی شئ 

و هم یتلون الکتاب 

کذلک قال الذین لا یعلمون مثل قولهم

.........

(بخشی از آیه 113 سوره بقره)


حالا خدا به شون می گه 
اگه می خوایین ارزشی داشته باشین

قل یا اهل الکتاب 
لستم علی شئ
حتی تقیموا التورات و الانجیل
و ما انزل الیکم من ربکم

و لیزیدن کثیرا منهم 
ما انزل الیک من ربک 
طغیانا و کفرا

فلا تأس علی القوم الکافرین
(آیه 68 سوره مائده)

جالبه یعنی وقتی ارزش دارن
که تورات و انجیل و فک کنم با توجه به آیات، 
ما انزل الی پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) رو اقامه کنن

داریم ما انزل الیکم من ربکم
و در ادامه ما انزل الیک من ربک که این جا نزول بر پیامبر (صل الله علیه و آله ) است
البته این نزول فرق می کنه با نزول های دیگه

در آیه قبلش داریم

یا ایها الرسول
بلغ ما انزل الیک من ربک
و ان لم تفعل 
فما بلغت رسالته 

والله یعصمک من الناس
ان الله لا یهدی القوم الکافرین
(آیه 67 سوره مائده)

و آیه بالا گویا باز هم بحث غدیر هست

یعنی وقتی یهود و نصاری دارای ارزش می شن
که ولایت امام علی (علیه السلام) رو قبول کنن :)

شاید در انجیل و تورات هم حرف از امام علی (علیه السلام) 
و ولایت ایشون باشه
یه متقی باید بررسی بکنه 

و ءاتیناه الانجیل
فیه هدی و نور و مصدقا لما بین یدیه من التورات 
و هدی و موعظه للمتقین
(آیه 46 سوره مائده)


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۱۱
معرفت جو