تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

نفاق و انفاق

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۲ ب.ظ

بسم الله


و حالا این دروغ هایی که می گن

و منهم من عاهد الله 

لئن ءاتانا من فضله 

لنصدقن و لتوکنن من الصالحین (آیه 75 سوره توبه)

این جا دارن منافقین خیلی عهد محکم می بندن

که اگه خدا چیزی بهمون بده حتما صدقه می دیم 

ولی بعدش داریم


فلما ءاتاهم من فضله

بخلوا به و تولوا و هم معرضون (آیه 76 سوره توبه)

یعنی بعدش دروغ می گن

تازه کاشکی فقط خودشون کمک نمی کردن

به بقیه می گن شما هم یه دفعه کمک نکنیدا 


هم الذین یقولون لا تنفقوا 

علی من عند رسول الله

حتی ینفضوا (آیه 7 سوره منافقون)

اینا با خودشون فک کردن همه چی پول هست

می گن به اطرافیان پیامبر خدا کمک نکنید

تا مردم به خاطر فقر از اطراف رسول خدا پراکنده بشن


تازه اون هایی رو هم که کمک می کنن مسخره می کنن

الذین یلمزون 

المطوعین من المؤمنین فی صدقات و الذین لا یجدون الا جهدهم

فیسخرون منهم

سخر الله منهم

و لهم عذاب الیم(آیه 79 سوره توبه)


دم خدا هم گرم

خدا می گه کلید خزائن آسمون و زمین بدست من هست 

شما چه کاره اید؟

و لله خزائن السموات و الارض

ولکن المنافقین لا یفقهون (آیه 7 سوره منافقون)


یقولون لئن رجعنا الی المدینه

لیخرجن الاعز منها الاذل

ههه فک می کنن خودشون عزیزن بقیه ذلیل

خدا هم خوب جوابشون رو می ده

می گه عزت برای من هست نه برای شما


و لله العزه و لرسوله و للمؤمنین

ولکن المنافقین لا یعلمون (آیه 8 سوره منافقون)


این جور آدم هایی حتی اگه توبه کنن هم توبه شون پذیرفته نیست

شاید یعنی خدا می خواد بگه

دلم از دست اینا خون هست پیامبر جونم

اینا تو و دوستای عزیز من رو بد جوری رنجوندن

واسه همین هم حتی اگه تو از من براشون آمرزش بخوای

عمرا نمی بخشمشون


استغفر لهم او لا تستغفر لهم 

ان تستغفر لهم سبعین مره 

فلن یغفر الله لهم

ذلک بانهم کفروا بالله و رسوله

و الله لا یهدی القوم الفاسقین (آیه 80 سوره توبه)


سواء علیهم

استغفرت لهم ام لم تستغفر لهم

لن یغفر الله لهم

ان الله لا یهدی القوم الفاسقین (آیه 6 سوره منافقون)


حالا خدا یه توصیه هم در پایان به ما می کنه :)


اول خدا می گه این اموال و اولادتون 

شما را از یاد من یکهو غافل نکنه ها

که اگر غافل کرد شما غفران زده می شید

یا ایها الذین ءامنوا !

لا تلهکم اموالکم و لا اولادکم عن ذکر الله

و من یفعل ذلک

فاولئک هم الخاسرون (آیه 9 سوره منافقون)


دوم خدا می گه

بیایید همین حالا مثل بچه آدم انفاق کنید تا بعدش پشیمون نشید

و انفقوا مما رزقناکم 

من قبل ان یأتی احدکم الموت

فیقول 

رب لو لا اخرتنی الی اجل قریب

فاصدق و اکن من الصالحین (یعنی قرار نباشه دم مرگ مثل منافقین و به زبون اون ها دعا کنید آیه 75 توبه را دوباره نگاه کنید)

(آیه 10 سوره منافقین)


بعدش خدا می گه اجل رو نمی شه تغییر داد

و لن یؤخر الله نفسا

اذا جاء اجلها

و الله خبیر بما تعملون (آیه 11 سوره منافقون)


هر چه خدا خواهد

یا حق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۷
معرفت جو