تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

ممتحنه

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷ ب.ظ

بسم الله

این سوره های آخر قرآن خیلی باحالن

جالبه زیارت روز یکشنبه مختص به حضرت زهرا (سلام الله علیها) است و جالبه اون جا می گیم السلام علیک یا ممتحنه

ممتحنه یعنی کسی که آزمایش شده است. آزمایشش رو پس داده و واقعا حضرت زهرا (سلام الله علیها) توی ولایت پذیری شون امتحانشون رو پس دادن و چه خوب پس دادن

خلاصه این که اسم سوره خیلی قشنگه شاید موضوعیت اصلی سوره همین ولایت پذیری باشه و طرح دوستی نریختن با دشمن خدا، ولی این بار شاید خدا می خواد بگه بعضیا توی دوستی شون امتحانشون رو پس دادن و بد هم پس دادن

داریم: یا ایها الذین ءامنوا لا تتخذوا عدوی و عدوکم اولیاء تلقون الیهم بالموده و قد کفروا بما جاءکم من الحق

یعنی ای کسانی که ایمان آوردید جالبه مخاطب اهل ایمان هستن یعنی آی اهل ایمان، شماها هم دارید بی راهه می رید

دشمنای من و دشمنای خودتون رو ولی نگیرید و باهاشون دوست نشید در حالی که به تحقیق بهتون ثابت شده که اینا به حقی که براتون اومده کافرن. مثلن می دونید امریکا بده حالا هی برید باهاش پنهونی دوست شید!!!!!!!!!!

حالا ویژگی این ها چیه؟

یخرجون الرسول و ایاکم ان تؤمنوا بالله ربکم شاید یعنی اینا مشکلشون با ایمان شماست به الله، برای همین هم اخراجتون می کنن

ولی شما باز هم می خوایید به صورت سری و پنهانی با این ها طرح دوستی بریزید، داریم: تسرون الیهم بالموده

خدا می گه منم می دونم چی کارا می کنید: و انا اعلم بما اخفیتم و ما اعلنتم

و خدا می گه هر کی از شماها این کار رو بکنه گمراه می شه: و من یفعله منکم فقد ضل سواء السبیل

خدا می گه اینا اگه دستشون به شما برسه و بر شما چیره بشن، دشمن شما می شن و  بیچارتون می کنن و دوست دارن شما کافر بشید

ان یثقفوکم یکونوا لکم اعداء و یبسطوا الیکم ایدیهم و السنتهم بالسوء و ودوا لو تکفرون

خدا می گه تو نزدیکی به شما کسی بالاتر از خویشاوندانتون که نیست بابا حتی اون ها هم روز قیامت به دردتون نمی خورن و اگه دشمن خدا بودن نباید ازشون حمایت کنید.

لن تنفعکم ارحامکم و لا اولادکم یوم القیامه یفصل بینکم و الله بما تعملون بصیر

در ادامه تو آیه 28 سوره آل عمران داریم

لا یتخذ المؤمنین الکافرین اولیاء من دون المؤمنین و من یفعل ذلک فلیس من الله فی شئ الا ان تتقوا منهم تقاه و یحذرکم الله نفسه و الی الله مصیر

یعنی مؤمنین نباید کافرین رو دوست خودشون بگیرن

در ادامه این سوره هم خدا می گه اگه من رو دوست دارید از رسول من پیروی کنید و بحث اطاعت از ولایت فقیه و بعدش هم داستان حضرت مریم (سلام الله علیها) و حضرت زکریا (علیه السلام) هست که خدا روزی بی حساب بهشون می ده و شاید خدا می خواد بگه عزیز دل روزی با منه چرا می رید دستتون رو پیش دشمن من دراز می کنید؟؟؟؟!!!!!!چرا؟؟؟؟!!!!!!!

تو آیه 51 سوره مائده هم داریم

یا ایها الذین ءامنوا لا تتخذوا الیهود و النصری اولیاء بعضهم اولیاء بعض و من یتولهم منکم فانه منهم ان الله لا یهدی القوم الظالمین

واضحه دیگه خدا می گه آی اهل ایمان یهود و نصاری رو دوست خودتون نگیرید که اگر زیر بار ولایتشون برید از ظالمین می شید و خدا هدایتتون نمی کنه.

حالا تو زمان ما کی یهودیه و کی نصرانی؟؟؟؟؟ بابا یه ذره فک کنید . . . .

تو آیه 57 سوره مائده داریم

یا ایها الذین ءامنوا لا تتخذوا الذین اتخذوا دینکم هزوا و لعبا من الذین اوتوا الکتاب من قبلکم و الکفار اولیاء و اتقوا الله ان کنتم مؤمنین

این جا اولا پای تقوای الهی وسط می یاد همون تقوایی که اگه اهل قریه داشتن خدا از زمین و آسمون بهشون روزی می داد

بعدش حرف از ولایت، خدا می گه کسائی که دینتون رو مسخره می گیرن زیر بار ولایتشون نرید و باهاشون دوست نشین، یه سؤال الان آمریکا که رئیس جمهورش این قدر از بعضی از قانونا تو روسیه شاکی هست و آرزوش اینه که این جور آدمایی برن و تو المپیک ورزشی تو روسیه مدال بگیرن این به مسخره گرفتن دین نیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! پس داستان قوم لوط تو قران چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۲
معرفت جو