تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

دعا و تضرع

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷ ب.ظ

بسم الله

و لقد ارسلنا الی امم من قبلک فاخذناهم بالبأساء و الضراء لعلهم یتضرعون (آیه 42 سوره انعام)

و ما ارسلنا فی قریه من نبی الا اخذنا اهلها بالبأساء و الضراء لعلهم یتضرعون (آیه 94 سوره اعراف)

عزیزم تو آیه 39 خدا می گه "من یشا الله یضلله و من یشأ یجعله علی صراط مستقیم" خدا می گه هر کی رو بخوام به راه راست می یارم هر کی رو بخوام گمراه می کنم، خدا می گه دیدید وقتی عذابی بر شما نازل میشه خدا رو می خونید و با خدا حرف می زنید.

عزیزم خدا می گه آره بنده های من، وقتی دلم براتون تنگ میشه و می خوام صداتون رو بشنوم خودتون مجبورم می کنید که بلا سرتون بیارم تا من رو دعا کنید.

آخه غیر از اون موقع ها که حواستون نیست خدایی دارید و با هرکی خالصانه حرف می زنید الا من. خدا "قد" آورده یعنی می گه برید بگردید و تحقیق کنید ببینید راست می گم یا نه.

بعدش تو آیه بعدی خدا می گه: فلولا اذ جاءهم بأسنا تضرعوا ولکن قست قلوبهم و زین لهم الشیطان ما کانوا یعملون

یعنی شاید چون تضرع کردن خدا یه چی بهشون داد بعد اونا با خودشون گفتن خب خودمون خوب بودیم که خدا داده و این دادن رو به کارای خوب خودشون نسبت دادن و شیطون گولشون زد.

فلما نسوا ما ذکروا به فتحنا علیهم ابواب کل شئ، یعنی وقتی فراموش کردن آنچه رو که ما گفتیم وذکروا (فک کنم همون ذکرای سوره ی مریم شاید منظور خدا باشه) درهای همه چی رو به روشون گشودیم و دیگه بهشون بلا ندادیم تا برگردن

تا برن شاد باشن، حتی اذا فرحوا بما اوتوا، چقدر بده خدا به بنده اش بگه دیگه برام مهم نیستی برو هر کار دلت می خواد بکن برو واسه خودت الکی شاد باش و بعدش حسابشون رو رسیدیم. اخذناهم بغته فاذا هم مبلسون

جالبه تو آیه 45 هم الحمدلله رب العالمین اومده برای قطع کردن ریشه های قوم ظالم "فقطع دابر القوم الذین ظلموا و الحمد لله رب العالمین" 

در پناه حق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۱۷
معرفت جو