تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

خدای من . . . .

دوشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۰۵ ق.ظ

بسم الله

خدای من . . . .خدای من . . . . خدای من . . . خدا . . . .

و لقد جئتمونا فرادی کما خلقناکم اول مره و ترکتم ما خولناکم وراء ظهورکم  . . . . . (آیه 94 انعام) 

یعنی تهش تنهای تنهای  پیش خدا میریم . . . .  

از اعتکاف اگه همین یه چیز رو فهمیده باشم برای کل دنیام بسه . . . 


وقتی نماز صبح خونده میشه و همه دعاهاشون رو می خونن

وقتی چراغا خاموش میشه . . . 

می بینی یه عالمه آدمه دیگه 

یه عالمه آدمه زنده ی دیگه روحشون میره پیش خدا . . . 

و اونا هم فقط جسممون می مونه و میشن مثن در و دیوار و پنجره .. .

و وقتی صدا تو بلندگوها می یاد همه از خواب بیدار شن . . . همه از خواب بیدار می شن . . . . 


تو اعتکاف هم یه عالمه آدم کنار هم می خوابن . . . 

یه عالمه آدم آشنا و ناآشنا و دقیقا توی یه فضای مشخص

ببخشیدا ولی دور از جون مثه قبرستون . . . 

و وقتی چراغا روشن می شه و بلندگو صدا می ده . . . 

همه از جاشون بلند میشن . . . 


وقتی همه می خوابن تو می مونی و خدای خودت . . . 

خدای من . . . خدای من . . . خدای من . . . خدا . . . .


حالا چه ارزشی داره برای آدما رابطه ی خودت و خدا را قطع کنی  . . . . . . 

کم کم داره واقعا دنیای ما برای ما صحنه نمایش میشه . . . 

یعنی آدمای اطرافم هم می فهمن جلوی من فیلم بازی می کنن . . 

می فهمن با دیالوگ هاشون اسباب آزمایش ما می شن . . . 


خدایا چه همه عمر رو فیلم بودم . . . .

خدای من . . . خدای من . . . خدای من . . . خدا . . .    


جالبه اعتکاف یعنی تنها بودن تو و خدات . . . 

ولی جالبه نمی ری تو غار و یه اتاق تنها .  . . 

اتفاقا باید بری تو اجتماع . . . 

یه اجتماع نزدیک خیلی نزدیک . . . 

چفت به چفتت آدم وجود داره . . . 

خدای تو می خواد بدونه می تونی تو کثرت با خدات تنها و تنها باشی

آیا می تونی در عین تو کثرت بودن تو وحدت باشی و زندگی عادی خودت و خدات را ادامه بدی . . .  

آیا می تونی باز هم اون قدر به خدات نزدیک باشی و نماز بخونی . . . .


خدای من . . . خدای من . . . خدای من . . . خدا . . . 

خدای من . . . خدای من  . . . خدای من . . . خدا . . . 

در پناه حق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۰۶
معرفت جو