تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

ناصرین . . .

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۵۰ ق.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

اول یه چی بگم بحث های قرآنی ما نمی گم اصلا ربطی نداره

ولی واقعا بی منظوره و ربطی به خونه سازی نداره

ولی خب شاید چون روح مملکت درون ما پیوسته است 

خود به خود به خونه سازی هم کمک کنه و در راستای اون باشه . . . 

..............................................................................................

عزیزم . . . این آیات خیلی عظیمن خیلی

حرف این دفعه حرف مؤمنینی که پای کار خدا وایمیستن

همون آدمایی که گفتم کار گل می کنن و گاهی سرتاپاشون برای خدا روغنی می شه

همون آدم هایی که از خونه هاشون اخراجشون می کنن چون می گن رب ما الله

همون آدمایی که اگه نباشن خدا می گه از حیوون پست ترهایی هستن که می زنن خونه هام رو خراب می کنن

همون آدمایی که مأمور حفاظت از خونه های خدان 

آدمایی که تا روی زمین به جایی می رسن سریع اسباب نماز و نماز خوندن ملت رو فراهم می کنن

آیه هاش ها رو می گیم 


الذین اخرجوا من دیارهم بغیر حق الا ان یقولوا ربنا الله . . . یعنی واسه این اخراجشون می کنن چون می گن رب ما الله 

(عزیزم چه قدر این آیات با مردم فلسطین می خونه . . . )

و لولا دفع الله الناس بعضهم ببعض لهدمت صوامع و بیع و صلوات و مساجد یذکر فیها اسم الله کثیرا . . . . یعنی اگه خدا مردمی رو با بعضی دیگه دفع نکنه می زنن تموم خونه های خدا از صومعه گرفته تا مسجد رو خراب می کنن (شاید اتفاقاتی که داره تو سوریه می افته یا مسجدالقصی نمونه امروزیش باشه . . )


عزیزم خدا پای جوانمردهاش بدجوری وایساده و می گه هر کی من رو یاری کنه من قطعا یاریش می کنم

و لینصرن الله من ینصره ان الله لقوی عزیز . . . 


حالا کی خدا را یاری می کنه؟

الذین ان مکناهم فی الارض اقاموا الصلوه و ءاتوا الزکوه و امروا بالمعروف و نهوا عن المنکر و لله عاقبه الامور . . . 

کسایی که اگه تو زمین تمکین یافتن و یه کسی شدن برای خودشون 

نماز به پا دارن و زکات بدن و امر به معروف کنن و نهی از منکر . . . 

خدا می گه این جور آدمایی رو خودم عاقبت کارهاشون رو دست می گیرم . . . 


واقعا یکی از دلایلی که انقلاب ما پا برجا مونده فک کنم 

برای همینه که دقیقا امام خمینی (ره) قصدش از انقلاب برپایی نماز و زکات و امر به معروف و نهی از منکر بود . . . 

خدا خودش عاقبت امور این انقلاب رو دست کرفته . . . 


تو آیات قبل ترش خدا می گه 

ان الله یدافع عن الذین ءامنوا . . . یعنی خدا خودش از مؤمنین دفاع می کنه

ان الله لا یحب کل خوان کفور . . . یعنی خدا آدم ها خائن و کافر رو اصلا دوست نداره


جالبه در ادامش خدا می گه ما هر رسولی و نبی ای که می فرستادیم 

شیطون یه چیزی رو تو "امنیته" که فک کنم همون اهداف و آرزوها باشه تلقین می کرد

بعدش خدا می اومد القاهای شیطون رو نسخ می کرد و آیات خودش رو محکم

" و ما ارسلنا من قبلک من رسول و لا نبی الا اذا تمنی القی الشیطان فی امنیته

فینسخ الله ما یلقی الشیطان ثم یحکم الله ءایاته و الله علیم حکیم"


لیجعل ما یلقی الشیطان فتنه للذین فی قلوبهم مرض و القاسیه قلوبهم و ان الظالمین لفی شقاق بعید

یعنی این القاهای شیطون تو هر قلبی هم کار نمی کرد نه. شیطون یه  قلب مریض و باقساوت می خواد


جالبه که تو این آیات همش حرف، حرفه قلبه 

یه قلب می شه قلب آدم مخبتی که تقوا داره و فرکانس قلبش با فرکانس ذکر خدا میزونه

و یه قلب می شه قلبه سیاه و با قساوت و مریضی که با فرکانس القاهای شیطون میزونه


و دوباره می رسیم به شاه راه صراط مستقیم 

و لیعلم الذین اوتوا العلم انه الحق من ربک 

فیؤمنوا به فتخبت له قلوبهم 

و ان الله لهاد الذین ءامنوا الی صراط المستقیم


جالبه تو این آیه راه مخبت شدن گفته شده

اینکه آدم ایمان بیاره که رسولان فرستادگان خدا هستن

بدونه شیطون هم بی کار ننشسته و داره رو قلبای مریض خودش کار می کنه

و بدونه که خدا هم بی کار ننشسته و نقشه های شیطون رو از بین می بره و آخرش حرف حرف خدا می شه

و بدونه که آخرش خدا و دوستای خدا پیروز واقعین 

البته لازمه ی همه ی اینا صاحب علم بودنه 

یعنی اول باید تقوای الهی داشته باشه که خدا بهش علم بده و اوتوا العلم بشه . . . 

و با وجود اینکه اوتوا العلم شده باز هم طالب علم باشه

و بعدش به چیزی که علم داره ایمان بیاره . . .

اون وقت خدا اون جور ایمان آورنده ای رو به صراط مستقیم هدایت می کنه . . .


در پناه حق

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۰۱
معرفت جو