تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

مخبتین . . .

چهارشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۱۳ ق.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

می دونید دوستای خدا یه عالمه اسم دارن . . . .

مخبتین، محسنین، عباد الله مخلصین . . . .

امروز می خوام درباره مخبتین و یه کوچولو محسنین بگم

ولی آدرس عبادالله مخلصین تو سوره ی صافات یه جورایی همون هایی هستن که

گفتیم شیطون تسلطی روشون نداره

اگه برید ببینید می بینید آشنان آخه آدمایی هستن که تو سوره ی مریم صاحب نعمت معرفی شدن . . . 

حالا ان شاء الله یه بار می گیمشون . . . 

و اما مخبتین و یه صراط المستقیم دیگه . . . . 

................................................................................................................

این دفعه سوره ی حج از ایه 30 تا آیه 54 (یه نگاه گذری به بعضی از آیات)

سیر این آیات هم این شکلیه که باز از خوردن شروع می شه و بسم الله گفتن . . . 

جالبه فک کنم از کعبه با عنوان بیت العتیق یاد شده . . . داریم: ولیطوفوا بالبیت العتیق . . . 


از این جا به بعد فقط یه سری صفات می خوام بگم دوست داشتین برین آیات رو کامل بخونید

". . . من یعظم حرمات الله فهو خیر له عند ربه . . . " . . . شاید یعنی حرمات الله رو عظیم بدونه و واقعا کار حرام انجام نده . . .

"حنفاء لله غیر مشرکین به . . . " . . . حنیف بودن و مشرک نبودن


بعدش این جا دلیل این رو بیاره که چرا بعضیا حرمات الله رو عظیم می دونن

خدا می گه چون قلبشون تقوی داره . . . " . . .و من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب" 


 داریم . . . "و لکل امه جعلنا منسکا لیذکروا اسم الله علی رزقهم من بهیمه الانعام" شاید یعنی این جوری نیست که فقط حضرت ابراهیم (علیه السلام) رو به قربانی آزمایش کرده باشیم بلکه هر امتی منسک خاص خودش رو داره و باید اسم الله رو بر رزقش بگه . . . . 


در ادامه داریم "فالهکم اله واحد فله اسلموا و بشر المخبتین" . . . یعنی خداتون یکیه و برا همین تسلیم امرش باشید و این جا می گه مخبتین رو بشارت بده

الذین اذا ذکر الله وجلت قلوبهم 

و الصابرین علی ما اصابهم

والمقیمی الصلاه

و مما رزقناهم ینفقون


جالبه بعدش خدا دوباره رو تقوا اصرار می کنه و می گه این قربانی هاتون نه گوشتش به من می رسه نه خونش

فقط تقوای کار شما به من می رسه

لن ینال الله لحومها و لا دماؤها ولکن یناله التقوی منکم 


جالبه بعدش خدا دلیل این که حیوانات رو مسخر ما کرده می گه

برای این که من را بزرگ بدونید که هدایتتون کردم 

"کذلک سخرها لکم لتکبروا الله علی ما هدیکم و بشر المحسنین" . . .


ادامه آیا چون بحث یه چیزه دیگه می شه رو تو پست بعدی می گیم ان شاء الله


در پناه حق


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۰۱
معرفت جو