تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

راز سوره ی حمد و عدد 7 :)

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۸:۰۴ ق.ظ

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

حرف همون حرف صراط مستقیمه ولی این دفعه حرف کسیه که روی صراط مستقیم وایساده و نمی ذاره ملت تو صراط مستقیم به خداشون برسن . . . 

داستان، اولین داستان زندگی بشره داستان آدم و شیطون . . . 

برنده های این داستان هم عبادالله هستن البته از نوع مخلصش :) . . . 

چند جای قرآن این داستان گفته شده ولی ما فعلن علممون در حد دو جای قرآنه . . .آیات ابتدایی سوره ی اعراف و آیات 38 تا 44 سوره ی حجر . . . 

داستان رو نمی گم چون همه می دونیم 

داستان داستان خاکی بودن آدمه و آتیشی بودن شیطون . . . 

داستان سر جنس مخلوقات خداست سر این دنیا . . . 

تو آیه 16 سوره ی اعراف داریم "قال فبما اغویتنی لاقعدن لهم صراطک المستقیم"  . . .

شیطون به خدا می گه چون من رو اغوا کردی منم توی صراط مستقیمت وایمیستم و نمی ذارم کسی رد شه . . . یعنی صراط مستقیمت را پلمپ می کنم . . . 

حالا چه شکلی این کار رو می کنه؟؟؟؟

تو آیه 39 سوره ی حجر داریم: 

"قال رب بما اغویتنی لازینن لهم فی الرض و لاغوینهم اجمعین" . . .    یعنی این زمین رو جوری براشون زینت می دم که همشون اغوا بشن . . . 

"الا عبادک منهم المخلصین" جز عباد تو و اون هم عباد مخلصت :) . . . 

"قال هذا صراط علی مستقیم" خدا می گه این صراط مستقیم منه . . . هر کار دلت می خواد بکن . . .

"ان عبادی لیس لک علیهم سلطان الا من اتبعک من الغاوین" . . .

نمی دونم ولی فک کنم غیر عباد الله که معلوم الحالن یعنی شیطون راحت منحرفشون می کنه از اون عباد هم فقط اوناییشون که از شیطون تبعیت نمی کنن و در زمره ی غاوین قرار نمی گیرن هیچ سلطنتی شیطون نمی تونه روشون داشته باشه

جالبه یه سؤال معرفت جویانه آیا غاوین اسم فاعله؟؟؟ . . . یعنی آیا کسانی که تسلط شیطون روشون هست باید دو مرحله رو رد کرده باشن یعنی هم اغوا بشن و هم خودشون به درجه ی شیطون برسن و اغواکننده شن؟ . . .   

حالا محل وعده و دور هم جمع شدن این غاوین کجاست؟ جهنم . . .

"و ان جهنم لموعدهم اجمعین" . . .

"لها سبعه ابواب لکل باب منهم جزء مقسوم" . . .


رسیدیم به راز سوره ی حمد البته فک کنم در حد تخیله . . . 

سوره ی حمد با بسم الله اولش 7 آیه داره . . . 7 بند . . . 

جهنم هم 7 در داره . . . 

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

سوره ی حمد رو شروع می کنیم . . . 

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین

الرحمن الرحیم

مالک یوم الدین

ایاک نعبد و ایاک نستعین

اهدنا صراط المستقیم

صراط الذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لا الضالین


اگر بخواییم سیر آیات رو نگاه کنیم با استعانت از الله با صفات الرحمن و الرحیم که صفات جلال و جمال الهی (یه جورایی خوف و امید) شروع می شه

بعد می رسیم به رب العالمین بودن الله و قبول داشتن این که مربی تموم عالم الله است

بعدش باید قبول کنیم این مربی هم جلال داره و هم جمال درسته مادر مهربونه ولی همون مادر برای اینکه دست بچش نسوزه سر بچه اش داد می کشه و دعواش می کنه

حالا برگشت به این مربی در روزی به نام روز جزا اتفاق می افته پس باید حواسمون به زندگی مون روی این دنیا باشه . . . این برگشت برگشته همه هست به صورت اجباری وگرنه خیلی ها که  زودتر دلشون برای ربشون تنگ می شه و بوجودش پی می برن بدون مرگ جسم روحشون در آغوش رب قرار می گیره . . . 

حالا برای اینکه دائما پیش رب خودمون باشیم و از رحمتش و محبتش استفاده کنیم باید عبدالله باشیم و قبولش داشته باشیم هم علم ربمون رو هم قدرتش رو و هم مالکیتش رو و تنها از اون استعانت کنیم تا رابطمون خودمونی باشه و بشه با ضمیر ک خدا را صدا زد

حالا برای عبد موندن باید توی یه صراط مستقیم قرار بگیریم یه صراط پایدار برای همین هم باید قلبمون از یه مرکز فرماندهی هدایت بشه مثه مورچه که فرمون داشت و بهش اعتماد داشت . . . 

حالا یه عده آدم هستن که قبلا این راه رو رفتن قبل از ما آذوقه رو پیدا کردن و تو راه فرمون ریختن . . . اون عده آدم برای خدا با وفا بودن و خدا قبولشون کرده . . . خدا به اون عده  آدم نعمت ولایت داده تا ما با قبول کردن ولایت اونا همیشه با خدا صمیمی و خودمونی باشیم و در زمره ی گمراهان قرار نگیریم . . . . 


شاید غایت سوره ی حمد اینه که فرد از اول شروع کنه به فهمیدن بند بند سوره ی حمد و قبول ولایت ولی الله روی زمین و موندن تو حالت وحدت . . . 

حالا آدما هر کدوم تا یه جای سوره ی حمد رو قبول می کنن و هر جا که رد کردن می رن از اون در جهنم وارد جهنم می شن . . . .


جالبه به امام صادق (علیه السلام) که می رسیم دور جدیدی از تشیع شروع می شه و می گیم ما شیعه جعفری هستیم . . . .

یعنی شاید تا قبل از ایشون یعنی تا آخر زمان امامت امام محمد باقر (علیه السلام) هر علمی که می بایست دونسته بشه دیگه دونسته شده بود . . . .


امیدواریم خدا ما رو ببخشاید . . . 

جالبه امام (ره) تو آداب الصلاه نمی گفتن والله اعلم و می گفتن الله علیم آخه وقتی می گیم والله اعلم یعنی برای خودمون سطحی از علم قائلیم و حالا می گیم خدا علمش بیشتره ولی امام (ره) حتی حاضر نبودن برای خودشون سطحی از علم قائل بشن . . .  


غایت بر آب تفسیر محبته ولی حول تفسیر سوره ی حمد می گرده . . . 

این تفسیر همچنان ادامه داره تازه به ظاهر راه روشن شده موندن توش مونده . . .

خدایا شکرت

رب زدنی علما و عمل صالحا و الحقنی بالصالحین . . . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۹
معرفت جو