تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

عقل و عشق

شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۳۸ ب.ظ
عزیزم . . . 
خدا چه قدر این دوستاش رو دوست داره و همش به ما می گه نکنه دوستام رو برنجونی، نکنه آینه هام رو بشکونی، نکنه عزیزام رو اذیت کنی، نکنه چشمه های آب پاکم رو گل آلود کنی . . . 
ای روزگار . . . چشم خدا جون چشم ان شاءالله حواسم بهشون هست فقط باید کمکمون کنی . . . 

آیه 52 سوره ی انعام می گه : "و لا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداوه و العشی یریدون وجه " خدا می گه نکنه دوستام رو که روز و شب به یاد من هستن رو طرد کنی در حالی که اونا وجه من رو می خوان و می خوان من رو ببینن . . .
"ما علیک من حسابهم من شئ و ما من حسابک علیهم من شئ" یعنی حساب کتاب اعمال اونا با منه به تو هم هیچ ربطی نداره، سرت تو کار خودت باشه . . .البته حساب کتاب اعمال تو هم همین طوره . . . 
"فتطردهم فتکون من الظالمین" و اگر این کار رو بکنی ظالمی . . . .

ههه . . . این آیه رو اعتکاف سال پیش خدا به ما یاد داد اون موقعی که می خواستیم از خلق خدا دل بکنیم و بریم برای خودمون یه کنجی . . . 
جالبه امروز هم می خواستم دقیقا همین کار رو کنم آخه احساس می کنم خیلی دیگه دارم حرف می زنم . . . .

ههه . . .چه قدر دوستای خدا هوای خدا رو دارن که خدا هم این جوری هوای دوستاش رو داره . . . 
...................................................................................................................................

جالبه درسته که همیشه برای تموم کارام حساب کتاب می کنم، درسته که همیشه دو دو تا چهار تای زندیگم سرجاشه . . .درسته که در بعضی مواقع خیلی بی روح و خونسرد عمل می کنم ولی هیچ کی از دل ما خبر نداره . . . 

به این ایمان دارم که خیلی فرقه بین این که آدم هیچ عشق و محبتی نداشته باشه و با دو دو تا چهار تا بخواد به خدا برسه
با کسی که وجودش سراسر عشقه و  محبت و مجبور باشه برای تفهیم این عشق به بقیه با دو دو تا چهار تا یه سری چیزا را برای ملت توضیح بده . . . .
 
دلیل خیلی از رفتار و اعمالمون رو نمی دونم، خیلی وقتا هم حرکتی رو می کنم که خودم هم به درست بودنش ایمان ندارم، فقط می دونم خدا می خواد این شکلی رفتار کنم فقط کودک ما از جانب خدا نمی ذاره جورهای دیگه رفتار کنم می گه زشته البته کم کم دارم می فهمم چرا . . . 
مثلا تازه فهمیدم اگه آدم به خاطر خدا به زمین نگاه کنه تو زمین چیزهایی رو می بینه که تو آسمون امکان دیدنش نیست . .  .
تازه فهمیدم چرا با ملت مهربون رفتار می کنم . . . 
تازه فهمیدم یه سری آدم آیینه های خدا هستن . . . 
تازه فهمیدم چرا وقتی یه کسی چیزی ازم می خواد و ندارم کودکم می گه این شکلی رفتار کن . . .
تازه فهمیدم چرا این شکلی سر سفره غذا می شینم . . . 
و تازه کلی چیزای دیگه فهمیدم . . . 

و جالبه توی این همه چیزی که فهمیدم، فهمیدم من کسی نیستم و خدا می خواد من این شکلی باشم . . . .
شعر قشنگی ولی باز هم شاعرش رو نمی دونم
رشته ای بر گردنم افکنده دوست/ می کشد هر جا که خاطرخواه اوست. . .

خلاصه این که ما می دونیم هیچ کی نیستیم و این علم به دونستن این هیچ کی نبودنا فک نمی کنم گفتنش برای عزت نفسمون مشکلی پیش بیاره . . . و ما جایگاه آدما رو نزد خدا، نمی گم کامل می دونیم ولی خدا یه چیزایی رو بهمون گفته . . . .اون قدری که کارمون راه بندازه نشونی یه سری از دوستاش رو بهمون داده . . . 
البته دوستای خدا باید حواسشون به دوستیشون باشه . . . .

کاشکی امشب شب لیله الرغائب من بود . . . 
هر چند که از یه سری چیزا مطمئنم و دلم شاده . . . 
درسته وسیله های خدا وسیله خدا هستن ولی همون ماشین هم که وسیله خداست آدم توش بنزین می ریزه و ازش تشکر می کنه . . .
خدایا ما در مقابل بعضی از بنده هات جز سلاح دعا براشون کاری نداریم . . .
خدایا حواست به این سلاح ما باشه . . .
خدایا دلشون رو یه عالمه شاد کن و حواستون خیلی بهشون باشه . . . (البته الان هم باز خدا می گه منتظر دعای تو بودم . . .)

در پناه حق
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۲۱
معرفت جو