تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

دادن زیباترین هدیه به عزیزترین دوست

دوشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۴۵ ق.ظ

خب داشتیم می گفتیم به این جا رسیدم که حالا چی انفاق کنیم، جالبه باید حواسمون باشه که ما داریم به عنوان یه وسیله از طرف خدا به بنده ی خدا کمک می کنیم و خدا خودش تو هدیه هایی که می ده هیچ وقت کم نمی ذاره یه برف کوچیک را که می خواد به دست ما برسونه کلی فرشته هاش رو بسیج می کنه تا اونا این برف رو بیارن پایین بعدشم روی همین برف کوچیک شکل گل می کشه و خیلی برف کوچیک قشنگی را با فرشته هاش به دست ما می رسونه

 تو آیه 267 سوره ی بقره اومده . . . 

یا ایها الذین امنوا انفقوا من طیبات ما کسبتم و مما اخرجنا لکم من الارض 

یعنی ای کسائئ که ایمان آوردین از اون طیباتی که کسب کردید و ما براتون از زمین خارج کردیم انفاق کنید نیایید هر چی وسیله داغون دارین و به درد خودتون نمی خوره به خلق خدا بدید اصلا دوست دارین یکی با خودتون هم همچین کاری کنه؟! دوست دارین به روتون بیاره که داره بهتون از روی ترحم کمک می کنه و حالا یه چی می خواد بهتون بده که شما دیگه در اون حد هم بی چیز نباشید؟!

در ادامه همین آیه داریم "و لا تیمموا الخبیث" یعنی و برای انفاق، به سراغ قسمت های ناپاک نرید و "لستم باخذیه الا ان تغمضوا فیه" یعنی خدا می خواد بگه از چیزهایی انفاق نکنید که حتی خود شما هم حاضر نیستید آن ها را بپذیرید مگر از روی اغماض و کراهت . . . ."واعلموا ان الله غنی حمید" باز خدا تأکید می کنه اگه این جوری می خوایید انفاق کنید همون نکنید بهتره من خودم غنی و حمیدم و اگه بخوام به یکی خیر برسونم خودم می رسونم شما نمی خواد این شکلی زحمت بکشید . . .

اینکه خدا می گه از آن چه خارج کردیم برای شما از زمین هم جالبه شاید منظور خدا معادن طلا و نقره مثلا منظور باشه و یا درخت و میوه و . . . 

تو آیه بعدی داریم "الشیطان یعدکم الفقر و یأمرکم بالفحشاء" یعنی شیطون می گه نه بابا انفاق برای چی می کنید؟ خودتون فقیر می شیدا؟ بعدش جالبه خدا از انفاق نکردن با کلمه ی فحشاء که گناه بزرگه یاد می کنه  در ادامه داریم "والله یعدکم مغفره منه و فضلا" یعنی خدا می گه اگه انفاق بکنید هم مغفرت دارید و هم فضل حالا باز این جا شما مختار و صاحب اختیارید خواستید ولی تون شیطون باشه خواستید الله اما یادتون نره که خدا در ادامه آیه می گه "والله واسع علیم"

هههه . . .این قصه سری دراز داره تازه هنوز باید بگیم چه شکلی انفاق باید بکنیم و به کی باید انفاق کنیم یعنی این آیات سوره ی بقره رو ادامه بدیم اینا رو هم خدا گفته ما دیگه بریم درس بخونیم ان شاء الله عمری باقی بود اینا رو هم می گیم . . . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۹
معرفت جو