تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

جابه جایی فرشته های شب و روز

جمعه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۰۶ ب.ظ

این پست هم مربوط میشه به اول سال تحصیلی، وقتی که ما یه چند شبی را مهمون یکی از دوستامون بودیم . . . 

تو خوابگاه ما، هر روز این دفتر نظارتی های محترم عوض می شن 

شب اول که داشتیم می رفتیم خب همه می دونستن کجا داریم می ریم . . .

شب دوم هم به امید این که همه می دونن به خانم دفتر نظارتی گفتیم ما داریم می ریم برگشتن گفتن کجا؟! ما هم متعجب گفتیم یعنی نمی دونید گفتن نه . . .

شب سوم دوباره اومدیم بریم گفتن کجا و ما باز توضیح دادیم . . . . 

خلاصه این جوری بود که فهمیدیم خدا چه قدر با مرام  و با معرفته، یعنی دم خدا گرم. برای این که فرشته هاش ندونن هر دفعه دارن می رن سراغ کدوم بنده ی خدا و ندونن این آدمه الان سوابقش چیه و تو روزای قبل چه کار کرده همش عوضشون می کنه . . . .  همش یکی دیگه را می شونه جای قبلی که آبروی بنده هاش حفظ شه یعنی عاشق خدام. . . .

می دونید این تعویض خیلی خوبه، گاهی آدم سوابقی داره که اصلا دوست نداره بقیه بدونن، گاهی می خواد توبه کنه ولی تو همون محیط قبلی نمی تونه توبه اش را عملی کنه چون با خودش می گه این آدمای قبلی که نمی دونن من می خوام عوض شم، نمی دونن که من چه قدر تو عوض شدنم مصمم، همش با خودش می گه اینا الان فک می کنن من همون آدم قبلیم و همون توقعات را از من و رفتار من دارن . . . .نمونه خیلی سادش تمیزیه اتاقه مثلا سال اول ما سال اولی بودیم و کوچیک و کلا بی برنامه بودیم به معنای عام ولی سال دوم خواستیم عوض شیم ولی چون با آدمای قبلی بودیم هر چند ما تغییر کردیم ولی چون اونا انتظار نداشتن در سطح اعلی عوض نشدیم ولی سال سوم که رفتیم اتاق جدید کلا متحول شدیم . . . .

یا مثلا وقتی یه استاد با یه دانشجوش درس برمی داره ،یه دید از اون دانشجو تو ذهنش شکل می گیره و به اون دیگه مثه یه آدمه ناشناخته نگاه نمی کنه و شاید اون دانشجو عوض شه، شاید درس خون شه ولی اگه با همون نگاه قبلی بهش نگاه بشه خیلی به دانشجو سخت می گذره .. . .

کلا خدا خیلی عزیزه خیلی . . . یه عالمه فرشته را با ما همراه می کنه و حواسش به عزت و آبروی ما پیش فرشته هاش هست و عدالتش هم خیلی باحاله این که همیشه صفحه سفید جدید می ده به فرشته هاش تا اونا از اول روی صفحه سفید گزارش اعمال بنویسن و هیچ پیش زمینه ی قبلی نداشته باشن از اون بنده. . . عدالت یعنی این . .  .

من عاشق خدام . . . .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۶
معرفت جو