تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

سر سفره ی خدا

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۲۹ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

عزیزم . . . . خدا خیلی مهربونه خیلی واقعا راست گفته اگه بنده هام می دونستن من چه قدر دوستشون دارم در جا می مردن و تار و پودشون از هم گسسته می شد . . . 

خدای مهربون ما دوست نداره هیچ کی سفره ی خونش خالی باشه برای همین هم وقتی می گه به من ایمان بیارید می گه انفاق هم کنید تا همه ی بنده هام سفرشون پر باشه و شاد باشن تا من نبینم که بنده ایم گرسنه است و چشم به انتظاره "در".  برای همین هم امام علی (علیه السلام) یکی از عبادتاشون این بود که تو دل شب می رفتن و پشت در خونه های آدمای نیازمند غذا می ذاشتن عزیزم . . . خدایا دمت گرم . . . 

یه چندتا آیه رو تا اون جا که علممون می کشه رو می نویسم: 

آیه 7 سوره ی حدید: ءامنوا بالله و رسوله و أنفقوا مما جعلکم مستخلفین فیه فالذین ءامنوا منکم و أنفقوا لهم أجر کبیر

یعنی آی آدما! ایمان بیارید به الله و پیامبرش و انفاق کنید از آن چه که قرار داده شما را مستخلف در اون (مستخلف اسم مفعوله از باب استفعال و سه حرف اصلیش خ-ل-ف و فک کنم میشه درخواست خلیفه شدن شده یعنی فک کنم درخواست کردید و خدا بهتون داده یعنی اون جوری هم که فک می کنید مال خودتون نیست خواستید که خدا داده یعنی مال خداست به صورت امانت الان دست شماست. . .) حالا کسانی از شما که ایمان بیارن و انفاق کنن براشون اجر کبیره . . .

تو آیه های بعدیش خدا می یاد می گه چرا ایمان نمی یارید به خدا در حالی که پیامبر شما را دعوت کرده که ایمان بیارید به ربتون و تازه قبلا هم ازتون عهد گرفته (الست بربکم قالوا بلی) تازه خدا براتون یه عالمه دلیل روشن اورده که تا شما را از تاریکی ها به سوی نور خارج کنه  آخه خدا خیلی رءوف و رحیمه

بعدش داریم: و ما لکم ألا تنفقوا فی سبیل الله و لله میراث السموات و الارض لا یستوی منکم من أنفق من قبل الفتح و قاتل اولئک اعظم درجه من الذین أنفقوا من بعد و قاتلوا و کلا وعد الله الحسنی و الله بما تعملون خبیر

آیه می گه چرا در راه خدا انفاق نمی کنید؟! اصلا هر چی دارین از خدا دارین آسمون و زمین میراث خداست مال شما که نیست اینا پیش شما امانته یه جورایی مثه ارثی که از پدر و مادر به بچه ها می رسه اونا زحمتش را کشیدن اون وقت بچه ها استفادش را می کنن معلومه که مدیریت ارث با پدر و مادره . . . اونان که حقشونه بگن این ارث را چه جوری باید خرج کرد. . . 

بعدش آیه می گه اگه راست می گید قبل از پیروزی بیایین انفاق کنید یعنی تو همین سختیا وقتی خودتون هم گرسنه اید بخشی از غذاتون را انفاق کنید برای یه گرسنه دیگه وگرنه وقتی همه وضعشون خوبه که هنری نکردین البته در ادامه خدا می گه و کلا وعدا الله حسنی یعنی شاید آیه می خواد بگه خدا به همتون در همه حالی نیکی وعده داده چه قبلش انفاق کنید چه بعدش هرچند اون قبلیه مساوی نیست با بعدیه و اون بیشتر به دل خدا می شینه  و الله به آن جه انجام می دید باخبره . . .

آیه بعدی می گه من ذا الذی یقرض الله قرضا حسنا فیضعفه له و له أجر کریم

عزیز دلم . . . خدا عالیه . . . .خدا می گه اصلا فک کنید اینا مال شماست مال من هم نیست شما بیایین به الله تون قرض بدین (یعنی خدا برای بنده های نیازمندش از جون خودش مایه می ذاره عزیزم . . . )  اگه به من قرض نیکو بدین من دو برابرش را بهتون می دم و براتون اجر کریمه . . . این کریم خیلی خوب این جا به کار اومده آخه صفت کسیه که از یه حدی بخشنده تر باشه می دونید یعنی گاهی می خواد به یکی لطف برسونه ولی چون دوست طرفه و می دونه این طرف هر روز قراره بیاد دم خونش در بزنه هی به این و اون پول می ده می گه برید به این بنده خدا کمک کنید یعنی نمی خواد خودش همیشه بهش لطف کنه تا اون شرمنده شه این جوری طرف فک می کنه هر روز یه فرد متفاوتی داره بهش کمک می کنه، الله دیگه دوست کریم بنده های نیازمندش . . . و این جوری براشون مایه می ذاره . . . 

به خاطر طولانی شدن پست دلایل منطقی انفاق را می ذاریم برای پست بعدی :)

در پناه حق



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۴
معرفت جو