تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

شنبه، آزمایش و ماهی

شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۳۷ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
امروز می خوام بازم داستان بگم این دفعه یه داستان بامزه دیگه
یکی بود یکی نبود غیر از خدا هیچ کس نبود :)
می دونید که روزای شنبه برای خارجی ها تعطیله ماجراش هم اینه که خدا می خواسته باز بنده هاش را آزمایش کنه، مثه قبل باز هم می گه دارید آزمایش می شیدا و باز هم مثه قبل می گه به چی هم آزمایش می شید البته آزمایش کردنشون هم دلیل خاص خودش را داره ماجرا از اون جایی شروع می شه که حضرت موسی (علیه السلام) عصاشون را به اذن خدا زمین می زنن تا  برای قوم بنی اسرائیل چشمه بوجود بیاد بعدشم خدا از آسمون و زمین براشون نعمت نازل می کنه بعدشم خدا بهشون می گه تو این قریه سکونت کنید و از هر چی خواستید بخورید فقط لطفا معذرت خواهی، فروتنی و سجده یادتون نره. اونا هم بعضیاشون ظلم می کنن و حالا باید آزمایش شن تا صف ها کاملا جدا بشه و باز دوباره خدا آدم خوبا را نجات بده . . .  
خلاصه این دفعه آزمایش این بوده که بنده های خدا روزای شنبه کار را بذارن کنار و ماهیگیری نکنن. . . .
آیات 162 سوره اعراف تا 165:
"وسئلهم عن القریه التی کانت حاضره البحر اذ یعدون فی السبت" این جا خدا داره می گه یه قریه ای کنار دریا بوده و قرار بوده شنبه ها آزمایش شن . . .
"اذ یأتیهم حیتانهم یوم سبتهم شرعا و یوم لا یسبتون لا تأتیهم"  ههه یعنی خیلی با مزه است خدا به ماهیا گفته بوده شنبه ها قشنگ بیایین جلوی این آدما خودنمایی کنین بالا و پایین بپرین خلاصه قشنگ تو چشم باشین و روزهای غیر شنبه اصلا سر و کلشون پیدا نمی شده خب بالاخره آزمایشه خونه ی خاله که نیست باید آدما خوب جدا بشن، باید معلوم بشه چقدر حرف خدا را قبول دارن و شهامت دارن جلوی خودشون را بگیرن . . .مثه ایام امتحانات ما می مونه هر چی کار خوب و دوست داشتنیه همون موقع خودنمایی می کنه بعدش که امتحانات تموم میشه انگار نه انگار، نمی دونید چه لذتی داره تو ایام امتحانات تفریح کردن :) . . . 
کذلک نبلوهم بما کانوا یفسقون . . .  یعنی خدا می خواد بگه اینا را به این شدت آزمایش کردم چون فاسق بودن . . . .
ادامه ی داستان پست بعدی :)
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۳۱
معرفت جو