تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

فرکانس

سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۲، ۰۵:۵۰ ب.ظ

بی خیال به ادامه ی زندگیمون می پردازیم بگذر عزیز بگذر و بزار صحنه ها بگذرن . . . . (البته بنده بعدا باید حساب شما کودک عزیز را خوب برسم حالا دیگه شما هم . . . .)

........................................................................................

رفقا هفته پیش تعبیر جالبی به کار بردن می گفتن فرکانس صدای ما تو همون مایه های فرکانس مورچه می مونه برا همین کسی نمی شنوه . . . .ما را ول کنید فرکانس را توجه کنید. 

خیلی جالبه تو دبیرستان خونده بودیم که دو تا چیزی که هم فرکانس باشن می تونن همدیگه را بلرزونن. فک کنید می گن وقتی مؤمن قرآن می خونه دلش می لرزه یعنی فرکانس قلب آدمای مؤمن با فرکانس قرآن یکیه و اون را می لرزونه مثه قرآنی که حاج آقا قاسمیان می خونن. جالبه وقتی خدا می خواد صدای رعد را به ما برسونه  چون صدای رعد خیلی شدیده اول نور می زنه تا آدما بفهمن بعدش صدای رعد می یاد. جالبه شاید وقتی خدا می خواد یه حادثه ی بزرگ روی بده اول عقل آدم را بکار می اندازه تا مثه نور فضا را روشن کنه بعدش صدای اون حادثه دل آدم را می لرزونه کلا خدا خیلی مهربونه . . . . نمی دونم چرا ولی فک می کنم آدمایی مخاطبای اینجان که فرکانس صدامون با فرکانس گوش اون ها یکیه برا همین احساس آرامش می کنم از اینجا نوشتن. 

.....................................................................................

جالبه چراغ ماشین هم سو بالا داره و هم سو پایین. سو بالا افق های دور رو نشون می ده و برنامه ریزی کلان را و سو پایین برای کنترل و عدم تصادفه و حواسش به وقایع نزدیکه

....................................................................................

جاده هم چنان ادامه دارد البته اول کودک ما می خواست این را بگه ولی بعدش با اتفاقاتی که افتاد و احوال ما را دید بی خیال شد ولی ما می نویسیم با همون لحن . . . .

فک کردی دنیا آسونه؟!! این که بفهمی خب باید یه جاده زد از این شهر به اون شهر ؟! نه عزیز دل این تازه اول راهه تازه فهمیدی باید جاده زد اصلا فرض کن مسیر هم مشخص باشه یعنی جاده ی خاکیش را کشیده باشی می دونی هنوز چه همه کار مونده؟

 تازه باید بری ببینی با توجه به اقلیم منطقه چه نوع جاده ای باید زد شوسه باشه، ماسه باشه، درصد ترکیبات شن و ماسه اش در نواحی مختلف چه قدره؟ عمق جاده اش چه قدره؟ پیچای سر گردنش چند درجه باشن؟ شیب جادش چه جوری باشه تا اگه برف بیاد مشکلی پیش نیاد؟ قیرش چه شکلی باشه؟ کی ریخته شه؟ گاهی باید پل بزنی گاهی از روی دریاچه باید بگذری گاهی کوه را سوراخ کنی و تونل بزنی و . . . 

تازه فرض کن جاده هم آماده شه بعدش می رسیم سر این که علامتای راهنماییش را بذاریم، خط کشی جاده چه شکلی باشه کجا ها ممتد باشه کجاها بشه سبقت گرفت؟

اصلا فرض کن جاده هم زدی فک می کنی هر ماشینی با هر راننده ای می تونه توش رانندگی کنه و سالم به مقصد برسه اگه رانندش خسته باشه و قوانین رو درست رعایت نکنه ممکنه تصادف کنه و . . . . تازه بعدش ممکنه بفهمی هنوز جاده های دیگه ای هم میشه برای این مسیر زد جاده هایی که از این جاده امن تره و دوباره باید شروع کنی و همه ی اون کارها را از اول بکنی کلا دنیا خیلی سخت و پیچیده است خیلی . . . .  

تازه برای نجات آدمایی که توش شروع می کنن به حرکت باید فاصله به فاصله مسجد بذاری پمپ بنزین بذاری اقامت گاه بذاری پلیس بذاری و . . . نمک و پتو و .. . همیشه آماده باشه تا اگه برف اومد آدما تو برف گیر نکنن

حالا فک کن این جاده، جاده ی زندگی تو باشه فک می کنی تا فهمیدی راه چیه همه چی تموم میشه یا اصلا وقتی به یه شهر رسیدی فک می کنی این شهر مقصد آخره نه عزیز راه همچنان ناتمام است . . . 

.................................................................

استاد معارف قرآنمون می گفت زنبور خونه ی خیلی خیلی کوچیکی داره همون کندو ولی می گفت چون هدف داره غایت داره پا میشه می ره سراغ گل ها فقطم می ره سراغ گل ها و به بقیه صحرا کاری نداره بعدش بر می گرده دوباره به لونش بعدش ایشون می گفتن همین زنبوره بدترین خروجی ای که داره عسله . . . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۱/۲۷
معرفت جو