تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

آخرین پست سال 91

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

امسال هم تموم شد . . . .

این پست فقط می تونه دعا باشه اونم دعای امامی که من عاشقشم، با تمام وجود عاشقشم، عاشق صفا، تواضع و محبتش . . . 

فرازهایی از دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه : نیایش آن حضرت درباره مرزداران

اللهم صل علی محمد و آل محمد . . .

خدایا بدین وسیله بر نیرو و تدبیر مسلمانان بیفزای و شهرهایشان را استواری و دارایی شان را فزونی بخش. خاطرشان را از دشمن آسوده گردان تا به جای پیکار با وی، تو را پرستش کنند و با تو خلوت نمایند، تا (مردم) سرزمین جز تو را نپرستند و جز در برابر تو پیشانی بر خاک نسایند. . .

خدایا مسلمانان هر بخش از سرزمین اسلامی را برای جنگ با مشرکانی که در برابر آنان اند برانگیز و ایشان را به صف های پی در پی فرشتگانت مدد فرمای که دشمنان را تا آن جا که خاک زمین به پایان می رسد با کشتن و اسیر کردن فراری دهند یا مشرکان اعتراف کنند که تویی آن خدایی که جز تو معبودی نیست، یکتایی و انباز نداری. . . .

خدایا، مشرکان را به خودشان مشغول دار تا به مرزهای سرزمین های اسلامی دست طمع نگشایند از شمار ایشان بکاه تا از شمار مسلمانان نکاهند و جمعشان را پراکنده ساز تا بر ضد مسلمانان متحد نشوند . . .

خدایا، هر جنگجوی اهل آیین تو که با مشرکان در جنگ است و هر مجاهد پیرو سنت تو که با ایشان به جهاد برخواسته تا دین تو برتری یابد و حزب تو تواناتر گردد و بهره تو کامل شود کارهای او را آسان کن و هر چه خواهد برایش آماده ساز و خود پیروزی اش را بر عهده گیر. او را یارانی شایسته بخش و پشتش را محکم گردان و درآمد زندگی اش را فراوان کن و از نشاط و سرزندگی برخوردارش فرما، سوز اشتیاق (او به دنیا و خواسته های نفسانی) را در دلش فرو بنشان و او را از اندوه تنهایی برهان و اندیشه زن و فرزند را از خاطرش بزدای. . .

راهش نمای که کار نیک کند و خود تن درستی اش را برعهده گیر و همواره سلامتش بدار و ترس را از دلش بیرون کن و به او دلیری بخش و سرسختی عطا فرما. او را به یاری خود قوی گردان و شیوه های جهاد و سنت های خود را به او بیاموزان و در قضاوت راه صواب را پیش پایش بگذار و او را از ریاکاری بر کنار دار و از هوس نام و آوازه جویی خالص گردان و اندیشه و یادکرد و جنبش و آرامش وی را در راه خود و برای خود قرار ده. . . .

هرگاه با دشمن تو و دشمن خود رو در رو شود، آنان را در چشم او اندک بنمای و شکوهشان را در دل او خرد و ناچیز بدار. او را بر آنان چیره گردان و آنان را بر او چیره مگردان. اگر نیک بختی را پایان زندگی اش قرار داده ای و خواسته ای که شهادت سرانجام او باشد، پس شهادتش را به وقتی انداز که دشمنانت را نابود ساخته یا به اسارتی سخت درآورده و مرزهای سرزمین اسلامی آرامش یافته است و دشمنان تو پشت داده و گریخته اند. (فک کنم این دعای حضرت در حق شهدای شیمیایی ما، عزیزانی که چند سال بعد از دفاع مقدس شهید شدن برآورده شده . . . )

خدایا، هر مسلمانی را که در نبود جنگ جو یا مرزبانی، در سرای او کارهای زندگی اش را سامان می بخشد و بازماندگان او را سرپرستی می کند، یا او را با بخشی از دارایی خود یاری می دهد، یا به ساز و برگ جنگی مدد می رساند، یا او را بر جهاد برمی انگیزد، یا به دعای خیرش بدرقه می کند، و یا در نبود او حرمتش را نگه می دارد، به او پاداشی هم اندازه پاداش آن جنگ جو و مرزبان عطا فرما، و کار او را در همین دنیا جزایی ده که با آن سود کاری که از این پیش کرده است و شادمانی نیکوکاری خود را به زودی به چنگ آورد و چون مدت عمرش به پایان رسد، آن بخششی که برای او روا گردانده ای و احسانی که آماده ساخته ای، نصیبش گردد . . . 

خدایا، بر محمد، بنده و فرستاده ات، و بر خاندان محمد درود فرست؛ درودی برتر از همه درودها و بالاتر از همه سلام ها؛ درودی که زمانش به پایان نرسد و رشته شمار آن از هم نگسلد؛ درودی همچون کامل ترین درودها که از این پیش، بر یکی دیگر از دوستانت فرستاده ای، که تو خدای نعمت بخش و ستوده ای، آن نخست آفریدگار و باز آفریننده هستی ها، و هرچه بخواهی همان بکنی. . . 

...........................................................................................................................

دوستان، عزیزان، آشنایان، ناآشنایان، همه و همه

می دونید همه انسان های مسلمونی که خدا تو خونه دلشون آشیونه داره نزد ما عزیزن و ما براشون یه عالمه احترام قائلیم، بر بنده سخت نگیرید که خود صاحب خونه شاهده که یه عالمه دعای مکارم الاخلاق می خونیم بلکه در خلق ما شفایی حاصل بشه و باعث رنجش و کدورت خاطر عزیزان نشیم ولی انسان یه موجود پیچیده است و بالاخره گاهی زمام امور از دستش در می ره شایدم گاهی به خیال خودش خوبی کنه که تهش بدی جلوه کنه . . . در قبال هر کدوم از شما که کوتاهی کردیم و رفتار نادرستی بروز دادیم عذر می خواییم که ما را طاقت بازخواست در آستان پاک الهی در دیار حق نمی باشد . . . حلال کنید . . . 

ان شالله سال دیگه سالی سرشار از برکت های معنوی و علمی برای همه ی مسلمونای سراسر جهان باشه . .  الهی آمین

ما را سر سفره های هفت سین تون از دعای خیرتون بهره مند کنید

در پناه حق 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۳
معرفت جو