تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

آّب، رود، چشمه و ابر

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۴:۴۳ ب.ظ
نمی شه فک نکرد :)
آبی که رو زمین ریخته را در نظر بگیرید برای اینکه خشکش کنیم با چند تا ابر جمعش می کنیم یعنی آب تو ابر نفوذ می کنه و . . . 
یه رود را در نظر بگیرید که از یه چشمه می جوشه و می خواد به دریا برسه این روده همین جوری که داره از زمینای مختلف رد می شه متناسب با ظرفیت زمین در دل خاکش نفوذ می کنه و اون را سیراب می کنه و سبزه و گل و گیاه از خاک در می یاد . . . و بعدش اگر چیزی ازش موند می رسه به دریا . . .
حالا به چشمه فک کنید که خودش خود به خود می جوشه و یه عالمه رود راه می اندازه تا به دریا برسن . . . .
تا این جا را داشته باشین . . . 
جالبه تو پستای قبلی نوشتم پیامبر (صل الله علیه و آله) می گن مثل مؤمن خالص مثل آبه . . . گاهی با خودم فک می کنم ما همه تو وجودمون آب داریم ولی میزان آبش متفاوته بعضی هامون مثه آب روی زمین می مونیم و جذب چندتا ابر می شیم و خشک می شیم شاید بشه گفت تنها می تونیم چند نفر را سیراب کنیم و روی چند نفر اثرگدار باشیم تازه اونم معلوم نیست چه قدر آب برای خودمون و ادامه زندگیمون می مونه . . . بعضیامون مثه رودیم و یه عالمه زمین را سیراب می کنیم و حالا حالاها خشک نمی شیم . . . .بعضی ها هم مثه چشمه می مونن و اولا یه عالمه رود ازشون جاری می شه و ثانیا مکانشون ثابته و هر کی برای پاک شدنش می یاد و با روح اونا غسل می کنه و می ره و اون ها همچنان پاکی خودشون را دارن مثه ائمه اطهار (علیه السلام) . . . جالبه آبی که تو کوه های بلند با زمینای سخت وجود داره زلال تر و شفاف تره شاید هر چی چشمه از مکان بلندتری باشه و دست نیافتنی تر و روده از زمینای سختتر و نفوذ ناپذیرتری رد شده باشه پاکیش بیشتر باشه . . . 
ابرهم جالبه این دفعه ابر هر جایی که باد ببرتش می ره و روی زمینای مختلف می باره . .  . ابر سخاوت و وسعتش بیشتره هم رو بیابون می باره هم روی جنگل . . . تازه شاید چشمه آبش را از همین آب ابری که یه روز روی کوه باریده و زمین کوه اون را به خودش جذب کرده داشته باشه . . . .البته هرچند خدا خودش آب همه را تأمین می کنه . . . 
جالبه یه جا گوش می دادم حاج آقا می گفت مثل پیامبر مثل طبیبه و مثل امام مثل کعبه می گفتن پیامبر باید مثه طبیبی شهر به شهر بره و  امام باید یه جا بشینه و افراد بیان دورش . . .  
کلا طبیعت خیلی جالبه :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۲
معرفت جو