تفسیر محبت

سنگ نوشته

تفسیر محبت

سنگ نوشته

مشخصات بلاگ

الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

خونه باطن دار

جمعه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۰۸:۰۷ ب.ظ

امروز رفتیم مهمونی خونه ی یکی از بنده های خدا، می گن وقتی می رین مهمونی ادبش اینه که زیاد به این ور و اون ور نگاه نکنید ولی ما که برامون فرصت بودن در چنین خونه هایی و بودن در کنار یه جمع خوب کم پیش می یاد در این جور مهمونیا تمام وجودمون دیدن می شه و کشف کردن راز، خدا ما را بیامرزد . . . 

می دونید چیه خیلی جالب بود خونشون را می گم خیلی ساده و زیبا، یعنی زیبایی که به خاطر سادگیش بود می دونید همه چیز زیبا بود و به اندازه ی نیاز یعنی اصلا تجمل وجود نداشت، ولی باطن داشت یعنی وقتی می رفتی تو اتاق چیزی به چشمت نمی خورد ولی تو دیوار کلی کتاب بود و به قولی باطن دار بود، باطنی که می گم را امیدوارم درک کنید، یه خونه ای که به اندازه ای که باید ظاهر زیبایی داره ولی باطن فوق العاده زیبایی داره . . . 

شاید تجمل یعنی بیرون زدگی هایی که لزومی نداره در بیرون دیده بشه یعنی زیباییش به درونی بودنشه، این که دیوار عمق داشته باشه و خزائنش توش مخفی باشه و پنهان و فقط در حد لزوم ظاهر بشه، اینه که به یه خونه، یا به یه آدم زیبایی می ده اینکه عمق داشته باشی و ظاهرت در حد لزوم زیبا باشه . . . .

چیز جالب ترش این بود که تلویزیونشون در مرکز توجه و دید نبود، یعنی اصلا توجهت را به خودش جلب نمی کرد یعنی اصلا نمی دونم کجا بود :) ولی یه عالمه چادر نماز زیبا و سجاده ی قشنگ داشتن :)، عکس امام خمینی (ره) داشتن . . . عزیزم . . . .

کلا خونه ی باطن داری بود مثله اهل خونه . . . 

خدا را بسی شاکرم که آدمایی روی دنیا هستن که معماری اسلامی خونه ها، چیدمان داخلی خونه و . . . براشون ارزش داره این که خونه جوری باشه که بشه قسمت آقا و خانماش جدا باشه و . . . 

دوست دارم یه چیزایی را بنویسم ولی فکر نمی کنم نوشتنش درست باشه یعنی چون می ترسم آدم شناس غیر خودی وجود خارجی داشته باشه نمی شه نوشت . . . وگرنه بعضی چیزا را واقعا باید نوشت تا همه بدونن قشر مذهبی چه قدر باحالن . . . 

از بحث دوستان هم بسی لذت بردم این که مهمه مسؤل دنبال مال دنیا نباشه مثه رهبر . . . .

این که توی تعیین مسؤل برای کارا حواست به کوچکترا و بزرگ شدن اون ها هم باشه . . . 

این که از طیبات الهی این قدر زیبا استفاده کنی و سفره ی غذات شیک باشه و زنده یعنی زندگی توش جریان داشته باشه توش سبزی باشه و . . . .

این که تو کارا مشورت کنی . . . .

این که نوافل نمازت را بخونی . . . این که برات وقت نماز مهم باشه . . . این که ارزشمند بودن آدم به درجه ی تقواش باش . . . این که ساده زیست باشی . . . این که تو جمعی باشی که از بودن در کنارشون لذت ببری و خدا را به خاطر اذن دخولش به تو در این جمع کلی شکر کنی و . . . . این که صاف و ساده باشی نه اهل ریا . . . .این که اصلا تو زحمت نباشی . . . این که حس کنی خودی هستی و اصلا حس غربت نداشته باشی . . . این که رک باشی و رو راست . . . .و هیچ کی در این جمع از حرف زدن و جنس حرفا ناراحت نشه . . . .

........................................................................................................................................................................

جالبه تمام چیزایی که با سرعت تند حرکت می کنن تو یه بستری حرکت می کنن مثه رود، مثه بی آر تی، مثه مترو، مثه آب توی لوله های آب، مثه خون و . . . و احتمال تصادفشون کمتره و جالبترش اینه که خون را قلب جریان می ده، رود را شیب بستر، مترو رو رانندش و . . . جالبه توی بدن آدم خون هم سربالایی می ره هم سر پایینی یعنی خالقش استاد بوده واقعا . . . 

.........................................................................................................................................................................

گاهی محل به محل برای ورود به یه جایی باید بلیط بخری و کم کم هزینه کنی گاهی هم با یه بلیط اعتباری که اولش هزینه بیشتری دادی یه دفعه مجوز  ورود به چند جا را بهت می دن جالبه هم مجوز چند جا را بهت می دن هم بهت می گن معتبری :) . . . 

.......................................................................................................................................................................

مثال جالبی نیست ولی استغفرلله مثه جارو دستی می مونه دعای کمیل مثله جاروبرقی، جنوب مثه خونه تکونی، زیارت ائمه اطهار (ع) هم که کلا اسباب کشی می کنی  و می ری یه منطقه بهتر خونه می خری . . . 

امروز هم روز خوبی بود خدایا شکرت

الحمدلله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۸
معرفت جو